Estatut e reglament interior
Dens aquesta escòla, los parents, los ensenhaires e los salariats que trabalhan amassa entà formar ua comunautat educativa. Aquera comunautat qu’ei gerida per l’associacion Calandreta Terra Maire dab lo cap d’establiment. Las Calandretas que son escòlas immersivas, laïcas e sens ligam politic. Que son escòlas privadas dempuish 1994, segon la lei Debré de 1959. La circulara de 2004 que reafirma lo principi de laïcitat, fondat suu respècte de la libertat de consciéncia e de valors comunas com la dignitat egala de tots e lo respècte de l’identitat de cadun. L’objectiu màger de Calandreta, en mei de transmetre la cultura, qu’ei d’apréner l’occitan per immersion lingüistica, e d’utilizar pedagogias alternativas com las de Freinet e Institucionau. Aqueth biais d’ensenhament qu’ajuda los mainatges a bastir coneishenças solidas en dus lengatges. Entà foncionar plan, l’establiment qu’a un reglament interior validat en 2023, dab duas partidas : l’escòla e l’associacion. Aqueste tèxte que s’aplica en ligam dab los estatuts de l’associacion e la Carta navèra de las Calandretas, votada a Limós en 2005 e modificada a Carcassona en 2017. Fin finau, lo reglament que respecta los tèxtes internacionaus signats per França, sustot aqueths qui pertòcan los drets deus mainatges e las libertats fondamentalas. Lo projècte Calandreta que ròtla sus valors de ciutadanetat e de respècte de la diversitat. La tolerància, lo respècte e lo dialògue que son essencials dens tot çò qui’s hè a l’escòla. Tot lo monde qu’a de respectar la laïcitat, lo pluralisme e la neutralitat politica, ideologica e religiosa, tant dens l’escòla com pendent las sortidas. Lo mot “Calandreta” ne deu pas estar emplegat entà causas qui son pas ligadas a l’escòla.
Dans cette école, les parents, les enseignants et les salariés travaillent ensemble pour former une communauté éducative. Cette communauté est gérée par l’association Calandreta Terra Maire avec le chef d’établissement. Les Calandretas sont des écoles immersives, laïques et sans lien politique. Elles ont le statut d’écoles privées depuis 1994, selon la loi Debré de 1959. La circulaire de 2004 réaffirme le principe de laïcité, fondé sur le respect de la liberté de conscience et des valeurs communes comme l’égale dignité de chacun et le respect de l’identité de tous. L’objectif principal de Calandreta, en plus de transmettre la culture, est de permettre l’apprentissage de l’occitan par immersion linguistique, en s’appuyant sur des pédagogies alternatives comme celles de Freinet et Institutionnelle. Cette approche pédagogique aide les enfants à construire des apprentissages solides dans deux langues. Pour fonctionner efficacement, l’établissement dispose d’un règlement intérieur validé en 2023, organisé en deux parties : l’école et l’association. Ce texte s’applique en lien avec les statuts de l’association et la nouvelle Charte des Calandretas, votée à Limoux en 2005 et modifiée à Carcassonne en 2017. Enfin, ce règlement respecte les textes internationaux signés par la France, notamment ceux qui concernent les droits des enfants et les libertés fondamentales. Le projet Calandreta repose sur des valeurs de citoyenneté et de respect de la diversité. La tolérance, le respect et le dialogue sont essentiels dans toutes les actions menées à l’école. Chacun doit respecter la laïcité, le pluralisme et la neutralité politique, idéologique et religieuse, aussi bien dans l’établissement que lors des sorties scolaires. Le mot “Calandreta” ne doit en aucun cas être utilisé pour des raisons étrangères à l’école.